Taktığınız gözlükler, atlarınızın gözlükleriyle tek tipseler, tarafsız olma lüksünüz olmadığı gibi tarafsızlığın ne olduğunu bilme lüksünüz de yoktur.
Zira paradigmalarınız at gözlüklerinizin görme alanıyla doğru orantılı olarak oluşmuştur. Gözlüğünüzün çapınca bir alandan algılamışsınızdır hayatı ve ancak gözlüğü sizin kadar olanlarla, sizin baktığınız yerden bakanlarla görsel taban oluşturabilmişsinizdir yaşam denen derya deniz bu bahçeden.
İşte bu yüzden tarafsızlığın anlamdan soyutlanık tek tip tarafındasınızdır hep.
Tarafsınızdır evet, ancak gözlüğünüzün görebildiği taraftasınızdır ne yazık ki ve bağnaz bir tarafgirliktir bu.
Sosyal adalet-insan hakları-çevre duyarlılığı gibi insanı insan yapan hassasiyetlerin sadece sizde olduğu gibi birtakım takıntılarınızın yanı sıra, İslami hassasiyetleri olanların da bu konuda duyarlı olduklarını, daha doğrusu İslami hassasiyetin bunu gerektirdiğini bilmeme gibi bir eksikliğiniz de var ne yazık ki.
Yani insan olmanın ölçeğini bilimsel normlar belirler davranış kriterleriyle ve at gözlükleriyle kategoriler/ gruplar oluşturma yetkiniz ve lüksünüz yoktur öyle.
Besmeleyle söze başlayanı karşınıza, devrimle başlayanı yanınıza yerleştirme aymazlığınız sizi doğru taraf yapmaz.
İslam’ın kendisi devrimdir ve vahşetin gelenekle kutsandığı, kız çocuklarının diri diri gömüldüğü bir topluma karşı gerçekleştirilmiş dünyadaki en büyük devrimdir üstelik. Müslüman’sa bir insan aynı zamanda devrimcidir zaten.
Bu şu anlama da gelmiyor elbet. Kimliğinde Müslüman yazmakla birlikte insan bile olamayanların davranış ve yaşam biçimlerini ıslama referans olarak kabul edilmemeli asla.
Ancak bu sizin çeroki jiplerle kuşsütü eksik masalarda dem vurduğunuz devrimcilik değildir.
Sözün özü, tek bir tarafı vardır, var olmalıdır şairin, o da insan olmamızı belirleyen davranışsal ölçeklerdir.
Ya insansınızdır haksızlığa karşı koyan, haklının yanında emekle yer alan, yüreğini her can için bölen bölüştüren.
Ya da laf ebeliği yaparak kendisini elit şair-yazar varsayar, taraflar belirlersiniz at gözlüklerinizin görebildiği kadar.
Ancak bana ve benim gibi görüş alanının merkezine canı oturtan birine taraf belirleyemez kendi bağnaz tarafınızı doğru taraf olarak sunamazsınız